ایا در تعطلات پر خوری می کنید -شکم اوردی -دنبال راه چارهای هستی ؟

تحقيقات نشان داده است که وزن افراد در تعطيلات، بيشتر از زمان‌هاي عادي بالا مي‌رود و اين اضافه وزن، طي سال‌ها روي هم جمع مي‌شود و به چاقي بدن منجر مي‌گردد.
براي اکثر افراد، اضافه کردن وزن خيلي راحت تر از کم کردن آن است، به همين دليل وقتي حتي نيم يا يک کيلو از وزنتان در تعطيلات بالا مي‌رود، بايد مراقب باشيد، چون ممکن است ديگر نتوانيد آن را کاهش دهيد. اما مي‌توانيد از همين حالا با يک برنامه ريزي صحيح، تعطيلات را طوري سپري کنيد که دور کمرتان حتي يک سانتيمتر هم زياد نشود.
به 10 توصيه ي زير عمل کنيد تا از اضافه وزن دوران تعطيلات در امان باشيد:
1- به طور منظم غذا بخوريد

ممکن است يک روز از صبح تا شب چيزي نخوريد، تا بتوانيد در مهماني شب به اندازه کافي از غذاها و دسرهاي خوش‌مزه ميل کنيد. با اينکه اين فکر منطقي به نظر مي‌رسد، اما نخوردن غذا قبل و بعد از يک مهماني، هيچ کمکي به شما نخواهد کرد، فقط متابوليسم (سوخت وساز) بدن شما را کند خواهد کرد. اگر هم گرسنه به مهماني برسيد، مطمئناً غذاهاي پُرکالري را انتخاب خواهيد کرد و خيلي بيشتر خواهيد خورد.
2- از سر سفره يا ميز غذا بلند شويد

وقتي غذاي خود را خورديد، از سر سفره يا ميز بلند شويد و به اتاق ديگري برويد و خودتان را مشغول صحبت با کسي يا انجام فعاليتي کنيد تا فکرتان از غذا بيرون بيايد. اگر مجبوريد که براي جمع کردن سفره و شستن ظروف در آشپزخانه بمانيد، يک تکه آدامس بجويد تا به مانده‌هاي غذا ناخنک نزنيد. با اين کار از دريافت 200 تا 300 کالري اضافي که فقط با کمي ناخنک زدن به غذا وارد بدنتان مي شود، جلوگيري مي‌کنيد.
3- غذاهاي سالمي را انتخاب کنيد

لازم نيست غذاهاي روزهاي تعطيل، حتما پُر از روغن، کره و قند باشند تا خوش‌مزه به نظر برسند. خيلي از غذاهايي که با سبزيجات تازه درست مي شوند، مي‌توانند انتخابي بسيار سالم باشند. تا آنجا که مي‌توانيد غذاهايي را انتخاب کنيد که کالري، چربي و شيريني کمتري داشته باشند

  

- براي سوزاندن کالري‌ اضافي، ورزش کنيد

درست است که همه ي افراد براي روزهاي تعطيل خود برنامه دارند، اما اگر 30 دقيقه از روزتان را به فعاليت بدني اختصاص دهيد، مطمئن باشيد نه تنها چيزي از دست نمي‌دهيد، بلکه با سوزاندن حداقل 300 کالري در روز، از شر اضافه وزن نيز خلاص مي‌شويد.
5- به کيفيت غذاها توجه کنيد، نه به کميت آنها

در مهماني هايي که تنوع غذاها زياد است، لازم نيست حتماً از همه ي غذاها بخوريد. دو تا سه نوع غذايي را که به نظرتان خوش‌مزه‌تر مي‌آيند، انتخاب کنيد و از هر غذا، مقدار کمي براي خودتان برداريد، چون اين غذاها، معمولاً پرکالري تر از غذاهايي هستند که به طور معمول استفاده مي‌کنيد.
6- از کشيدن مجدد غذا خودداري کنيد

وقتي غذاها به صورت سلف سرويس عرضه مي‌شود، اين احتمال وجود دارد که بعد از تمام شدن غذايتان، دوباره براي خودتان غذا بکشيد. اما اگر مي‌خواهيد دچار اضافه وزن نشويد، فقط يک بار بشقابتان را پُر کنيد و ديگر سراغ ميز غذاها نرويد.
7- در کشيدن غذا عجله نکنيد

اگر اول از همه غذايتان را بکشيد، زودتر از همه هم غذايتان را تمام خواهيد کرد و چون مي‌بينيد هنوز همه مشغول خوردن هستند، ممکن است دوباره وسوسه شويد تا غذا بکشيد.
اگر صبر کنيد و اجازه دهيد بقيه افراد غذايشان را بکشند و بعد شما سراغ غذا برويد، جاي شما با آنها عوض خواهد شد.
8- سعي کنيد کمتر شيريني و دسرهاي چرب و شيرين تهيه کنيد

آيا واقعاً لازم است که خودتان شيريني، شکلات يا کارامل درست کنيد؟ با اين کار فقط کالري‌هاي مصرفي خودتان را بيشتر مي‌کنيد، چون حين درست کردن اين شيريني ها و دسرهاي خوش‌مزه وسوسه مي‌شويد، کمي از ته ظرف و سر ظرف ناخنک بزنيد.
در کل کمتر شيريني و شکلات بخريد و در منزل نگه داريد.
9- براي جلوگيري از وسوسه‌ها، از قبل برنامه بريزيد

اگر در اداره‌اي کار مي‌کنيد، مراقب خوراکي‌هاي پُرکالري که همکارانتان مي‌آورند، باشيد.
شما تنقلات سالم با خودتان سر کار ببريد تا از فرط گرسنگي مجبور نشويد از تنقلات پُرکالري آنها بخوريد.
10- يادتان باشد نوشيدني‌ها هم کالري دارند

مراقب باشيد که چه ميزان کالري از طريق آب ميوه ها، نوشابه‌ها و نوشيدني هاي شيرين وارد بدنتان مي‌کنيد.
اين نوشيدني‌ها، هم کالري اضافه وارد بدنتان مي‌کنند و هم جلوي اشتهايتان را براي غذا خوردن مي‌گيرند. اگر مي‌خواهيد کمي بيشتر از خوردن غذاها لذت ببريد، با مصرف کم نوشيدني‌ها، کالري‌ را براي خوردن غذا ذخيره کنيد.
با رعايت نکاتي که در بالا ذکر کردم، مطمئن هستم که دچار اضافه وزن نخواهيد شد

 


http://www.downloadha.com/shop/opirus-s.jpg

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط میلاد نیکو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 594
بازدید کل : 52294
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

>